Novetats

¡Atenció! Aquest lloc web fa servir cookies per tal d'oferir una navegació més personalitzada.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vostè accepta el seu ús. Saber més

Ho entenc

Utilitzem cookies per facilitar l'ús del nostre lloc web. Les cookies són petits fitxers de text que el navegador emmagatzema al disc dur del seu ordinador i que són necessàries per utilitzar el nostre lloc web.

 

Les utilitzem per entendre millor la manera en què es fa servir el nostre lloc web i d'aquesta manera poder millorar contínuament la seva experiència de navegació.

 

Les cookies són el referent que ens indica, per exemple, si una pàgina ha estat vista amb anterioritat, o si la seva visita és nova o recurrent. Les cookies que utilitzem no emmagatzemen dades personals ni cap tipus d'informació que pugui identificar-lo.

 

En cas de no permetre l'ús de cookies, si us plau configuri el seu navegador d'Internet perquè les esborri del disc dur del seu ordinador, les bloquegi o li avisi en cas d'instal·lació de les mateixes.

“Montjuïcland. Creant mons imaginaris”, el casal d’estiu sobre utopies i distopies del Museu Nacional d’Art de Catalunya

Enguany, l’equip d’educadores de Fragment del MNAC ha tingut l’oportunitat d’organitzar el casal d’estiu “Montjuïcland”, adreçat a nois i noies de 8 a 14 anys. 

 

nena-foto-Montjuicland.jpg

Es va prendre com a punt de partida el fet que al llarg de la història, artistes, pensadors/es i escriptors/es han fet un exercici imaginatiu donant forma a mons utòpics i distòpics plens de premonicions i símptomes de la societat que els va fer. A partir d’aquí, les educadores de Fragment varen pensar que seria molt estimulant compartir amb els nois i noies tots aquests mons possibles i creats al llarg de la història i que al final ells i elles imaginessin com seria el seu mon ideal: Montjuïcland.  

Algunes persones es mostraren escèptiques respecte a la capacitat infantil d’entendre aquests conceptes en les obres d’autors com Thomas Moro, George Orwell, Lewis Carroll, H.G. Wells… L’experiència va demostrar que estaven equivocades.

La idea ja podia ser en un principi atractiva, però el que realment li va donar sentit va ser l’entusiasta participació dels nens i les nenes, així com l’entrega de l’equip d’educadores i monitors/es i de tot el personal implicat. Van ser dues setmanes de treball on va dominar la solidaritat, l’actitud crítica, l’alegria, la creativitat i les relacions de treball cooperatives sempre protagonitzades per l’autonomia i l’espontaneïtat infantil.
 foto_Montjuicland.jpg